دیزج خلیل علیا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دیزج خلیل علیا
نوشته شده در پنج شنبه 13 مهر 1392
بازدید : 1348
نویسنده : بيك بابا

حس دستیابی به سوال چه کسی بودن از نیاز طبیعی‌ انسان‌ به‌ شناخته‌ شدن‌ و شناسانده‌ شدن‌ برمی‌آید، چرا که این‌ حس تعلق‌بنیادی‌ در وجود انسان‌ دارد. برآورده شدن‌ این‌ نیاز، "خودآگاهی‌" فردی‌ را در انسان‌ سبب‌ می‌شود .هویت، مجموعه‌ای از تعلقات  مادی و معنوی انسان است که اصول آن از قبل شکل گرفته‌اند. دریافت پاسخ این سوال ، ارزشمندترین نیازدوران نوجوانی و جوانی  بحساب می آید چرا که زمان شکل گیری شخصیت اومحسوب می گرددو زیر بنای برنامه ریزی درسن بزرگ سالی خواهد بود.ریشه های تاریخی ، ادبی و زبانی و قومی بر هویت فرد تاثیر گذار بوده و او را می تواند سرخورده یا سرافراز سازد. نگاه به گذشته با چشم اندازی امیدوارانه به آینده می تواند در جوان شور و شوق بی پایانی ایجاد و آنرا بسوی شناخت هویتش هدایت می کند .

در بین هویت های هفت گانه ،هویت فرهنگی مسئله ای است که می تواند درحالات و شرائط مختلف در اتسانها و جوامع مورد تهدید و مخاطره قرار گیرد ، هویت سازی با پرداختن به تاریخ های ساختگی ،ادعاهای شبه علمی از اقدام های نابخردانه فرهنگی است که هویت را محصور و به امتیاز گرایی و جدایی طلبی می انجامد.از سویی پرداختن به اینگونه هویتی ها عاملی خواهد شد ازعدم بهره گیری از پیشرفت های جهانی.عامل انزجار از فرهنگ خودی و فراری شدن از هویت واقعی می شود، از اینروجوانان برای نجات خود خواسته یا نا خواسته بدنبال الگوهای فرهنگی اجتماعی بیرون از مرزها و حیطه  خود می گردد و کم کم باورهای فرهنگی خود را از دست داده و جاذبه های فرهنگ غیر خودی، به او هویت می بخشد.

فردی که قادر به یافتن ارزش های مثبت پایدار در فرهنگ، مذهب یا باورها و اعتقادات خود نیست، ایده ال هایش به هم می ریزد . چنین فردی درواقع از به هم ریختگی هویت رنج می برد، نه می تواند ارزش های گذشته خود را ارزیابی کند و نه صاحب ارزش هایی می شود که به کمک آن ها بتواند آزادانه برای آینده طرح ریزی نماید (اریکسون)

هویت فردی; هویت خانوادگی; هویت ملی; هویت دینی; هویت اجتماعی; هویت فرهنگی; هویت تمدنی ، هفت هویتی است که ابناء بشر پیگیر آن هستند.سوالاتی که هرشخص در این هفت هویت دنبال میکند می تواند اینگونه باشد:من کیستم؟چه نسبتی و پیوندی بابیرون خود دارم؟جایگاه و مسئولتم چیست؟ارزش ها چیست؟میراث فرهنگی و تمدنی من چیست؟

  در جهان  کنونی ، هر چیزی را  بهایی است . و  بهای تاریخ، ارزش حیات آدمی است . جامعه یی مغلوب و  منقرض می گردد که تاریخ و هویت تاریخی خویش را به فراموشی بسپارد یا توسط دیگران به تاراج ، تعرض ، جبرو تحمیل گرفته شود ، و یا اینکه  موریانه تنبلی و تن پروری ، جامعه ا یی را از درون به پوسیدن گرفته باشد.

 هرگونه بهره برداری از مطالب و تصاویر بدون قید منبع ممنوع است

 



:: برچسب‌ها: , تبریز , شبستر , دیزج خلیل ,



مطالب مرتبط با این پست
.